lördag 30 april 2011

Valborg - Pyromanfasoner!

Jaha, då va de alltså Valborg. Vad gör man, EGENTLIGEN?! Jag vet att man välkomnar våren. Men om man tänker efter så är det ju bara barnfamiljer och äldre människor som håller på traditionen. Om man kollar på alla ungdomar så är de ju bara fest och alkohol som gäller. Men så är det ju med alla högtider nuförtiden. Jul, Påsk, Kritihimmelfärd, Midsommar (fast midsommar är ju ett undantag) Nyår, fast nyår är nog också ett undantag. Haloween. Ja, you name it.

Men men, nog om de. Hur ser MIN valborg ut? Jo, de ska jag tala om.
Jag ska vara med Angelica och Elvis. Mycket trevligt! Vi åker väl kanske ner på maren och kollar på brasan där. Tanken var att vi skulle äta mat, men Angelica har somnat ganska sött i min säng. Har väckt henne en gång reda, känns taskigt att väcka henne igen, med tanke på att hon sov skit dåligt inatt.

Nä, nu får de va nog. PUSS OCH KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar