måndag 4 oktober 2010

Rocco

Idag började inte dagen speciellt bra... Mormor och Berndt hämtade mig och Rocco uppe hos mamma, för att åka och avliva honom... Det kändes så hemskt. När vi va hos veterinären  i Östertälje så fick vi följa med in på ett undersökningsrum. När vi va där inne så öppnade jag buren och Rocco låg längst in och ville inte komma ut, jag tror han visst vad som va på gång. Efter en stund så fick jag ta ut honom ur buren och fick sätta honom i famnen. Han låg så lugnt och fint. Doktorn kom fram och gav honom sprutan och efter en stund så vände han huvudet mot mig och kollade mig i ögonen och sen la han huvudet mot mitt bröst och somnade in. Jag kunde inte släppa honom, jag klarade det inte. Jag tog med honom ut till bilen och hade honom i famnen hela vägen hem till mormor Elin (gammelmormor) för att begrava honom. Jag satte mig på trappan utanför dörren medan mormor och Berndt grävde en grop. Kunde fortfarande inte släppa honom. Han låg så fridfullt i mitt knä, det såg ut som att han sov. Sedan kom mormor och sa att gropen var klar och att vi var tvugna att lägga honom i en påse så att ingen annat djur grävde upp honom. Det kändes lite hemskt att lägga ner honom i en påse, men hellre det än att någon/något ska äta upp honom. Jag la ner honom i gropen och så grävde vi igen. FY vad jag mådde dåligt..! Jag och mormor grät ikapp.. Jag kände mig så hemsk, men det fanns inget annat att göra.. Älskade Rocco!

Puffy (Rocco)

Påväg till veterinären <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar