tisdag 5 oktober 2010

Smärta...

Idag var jag tillbaka på mitt gamla jobb, Fritidsgården Tajen. Där har jag gått sen jag började sjuan, jobbade på discon på fredagskvällarna och åkte på fjällenresa. Har även jobbat lite extra på dagar och kvällar. Och nu är jag tillbaka igen.
Jag började klockan ett, ungefär samma tid som barnen börjar ramla in från skolan. Klockan två var det dags för mellis. När vi satt och åt så var det några ungar som spelade musik på sina mobiler, vilket inte är okej. Flera av personalen hade varit fram och  sagt till att de skulle stänga av, men de lyssnade inte. Då gick jag fram och sa till att om vi behöver säga åt dem en gång till så tar jag mobilen ifrån dem. Jag hinner inte ens vända på klacken förän samma unge börjar spela igen. Bra, sa jag, då tar jag mobilen. Då sprang han mot toaletten och skulle smälla igen dörren. Bara det att mitt huvud var i vägen. Jag fattade inte riktigt vad som hände så jag bad honom med en lite irriterad ton att han skulle ge mig mobilen, "Aa", sa han och nickade och gav mig telefonen. Efter det så kände jag att det gjorde ont som tusan i mitt ögonbryn. Jag gick och frågade Sandra om is. "Javisst, i frysen", svarade hon då. Men jag hittade ingen is. Då gick jag och sa att jag inte hittade något. Då tog jag bort handen från ansiktet och hör Sandra utbrista "OH, SHIT". Då trodde hon att jag hade fejkat allt för att få den där ungen att få dåligt samvete, men så var inte fallet..! Jag var helt svullen på mitt vänsta ögonbryn och det såg förjävligt ut. Och tro mig, det kändes ungefär likadant!

När jag kom hem åkte jag direkt till stallet för att rida Midnight. Mycket mysigt!

De är typ allt jag har gjort idag. Nu ska jag sova. PUSS OCH KRAM <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar